האלטרנטור זה רכיב חשמלי אשר בעבר נקרא "דינמו" ותפקידו הוא לייצר זרם חשמלי על מנת להטעין את המצבר ולשמור שהכוח החשמלי לא יאזל בעת השימוש במצבר להנעת כלל מערכות החשמליות ברכב. האלטרנטור מחובר בעזרת רצועה אל מנוע הרכב וכך הוא מקבל את התנועה הסיבובית.
בעזרת התנועה הסיבובית של הסליל (בתוך מגנט) שבתוך האלטרנטור נוצר מתח חשמלי.
המתח הזה עובר תהליך של יישור וייצוב מתח וכך מקבל מצבר הרכב את המתח הדרוש לטעינתו.
בעת קלקול באלטרנטור, גורם הדבר לפריקה של המצבר ללא אפשרות מילוי מחדש.
אלטרנטורים מקולקלים מוחלפים באלטרנטור חדש או מחודש (משופץ).