הגה רגיל, הופך תנועה סיבובית לתנועה צידית (שמאלה וימינה) ע"י סיבוב גלגל ההגה.
גלגל ההגה מסובב חילזון אשר מחובר למסרק ההגה שנע ימינה ושמאלה על פי הצורך.
בהגה כוח, קיימת מערכת תמסורת שמן אשר ייעודה הוא להתיז שמן בעוצמה רבה על מסרק ההגה בזויות ייחודיות ובכך לסייע לנהג לסובב את גלגל ההגה לכיוון הנחוץ.
התוצאה היא שקל יותר לסובב את גלגלי הכח, או יותר נכון צריך להשקיע הרבה פחות מאמץ או כח על מנת לסובב את גלגלי הרכב בייחוד כאשר הרכב אינו בתנועה.